Followers

Jul 16, 2013

Diari Ramadhan Tetra 2013 : Hari Keenam

Assalammualaikum,

Alhamdulillah. Settle puasa hari keenam hari ni. Genap seminggu tarawih. EH kejap. Tapi pelik lah. Kenapa tempat aku takde Moreh eh? Pelik. Tahun lepas ade. Tahun ni langsung takde. Tapi kalau ade pon bukan aku makan pon. Terus balik. Biar makcik2 and pakcik-pakcik je yg bermoreh. Hihi.

Tapi, tadi masa nak pergi tarawih. Ade satu perasaan aneh. Serius. Ni bukan cerita seram. Tapi satu perasaan kosong yang tenang sangat. Serius jalan nak ke surau tu gelap. Ade lah lampu2 dari rumah2 jiran. Aku jalan sorang. Tapi langsung tak takut. Padahal aku ni mmg penakut habis. Bila bulan puasa ni, mindset aku setan dengan hantu dah kena ikat. So tak lah takut sgt. Tapi kadang2. Takut jugak.

sambung cerita tadi, time jalan nak menuju ke surau tu. Tetibe aku rasa hati aku kosongg sangat. Rasa sendiri. Tapi tenang.  Sangat tenang. Aku tak tahu gambarkan macam mana. hew hew. So, sendiri dan kosong. Tapi tenang. Its such a great feeling i ever had. Sebenarnya kita manusia, kadang2 perlukan masa sendirian. Untuk fikir tentang diri sendiri, tentang orang lain. Sebenarnya bermonolog dengan diri sendiri lagi bagus sebenarnya. 

Bai. Assalammualaikum.

1 comments:

LiLy @ MaMaQiStInA said...

Thanx for sharing cik Tetra...
Alhamdulillah...hari ni dah masuk hari ke 7 kita berpuasa...cepat jer masa berlalu...moga terus dipermudahkan untuk kita mengerjakan ibadah puasa..