Followers

Oct 23, 2011

MELAKA..

semalam pergi melaka sebab sepupu abah buat kenduri kahwin. Sebenarnya x nak ikut, sebab kaki sakit,sebab jatuh balik. huhu. Tapi ikut jugak, sebab mak abah suh sebab kalau duk umah, nk makan or buat benda lain xde org tolong and lagi satu sebab, kakak n adik musuh ketat. Hahaha. Kalau aku tak ikut, dorang x nak g. Kirekan aku mcm org tgh laa. kakak aku cakap "waeda, kalau kau pergi aku pergi, kalau ko tak g aku tak g". Adik aku pulak ckp camni "waeda, ko pergi la, kalau ko x g pon aku mls nk g". Nampak tak dorang camne. hehe. So aku pon ikut la. :D

semalam sampai kat jasin, ade lembu melintas, terkedek-kedek, scary tengok. hehe. terpaksa tunggu "beliau" melintas dulu. Hikhik. Dalam kereta aku duduk depan, sebab kaki sakit, so x la bersesak ngn adik n kakak aku kt belakang. Mak aku duduk tengah2. time berhenti kt RNR, ramai cam pelik tgk aku, mesti dorg igt aku ni bini abah aku.Sebab aku duduk dpn. sengal bolehhh. Hahahaha. Sampai kat rumah pengantin, aku dengan bertongkatnye Selamba badak je jalan, lantak laa. semua pandang, aku buat muke 50 ringgit je. Hahaha.

lepas balik dari kenduri, singgah pulak kt rumah kakak abah kat Muar, Rumah die best. mcm2 ade. Ade lembu, itik, kucing, ayam belanda n mcm2 laa. Awesome! dlm pjalanan balik ke JB abah suh kakak drive. Aku ckp, xyahlah, takutlah dia bawak *tkut x selamat. Hahaha. tp alhamdulillah smpai jugak kt rumah. SELAMAT. heeeeee.
ade muke cam bini org ke?? mntg2 duk depan... :P
adik n mak *okeh adik aku baru 14 tahun.. :D
hantaran..
terpaksa duduk sopan..kaki sakit! hehe..
eh cmne jurukamera tu ade kat situ..
mak (baju biru) dengan tuan rumah.. Cik Senah.. :)
org melaka suke tambah "u".. contoh BESAR = BESAU..hahaha
p/s: sayau sukau makau nasi lemau.. *okeh ni bukan org melaka..ni org ape ntah..hahaha

16 comments:

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Mak ngan adik sedondon biru..Comel jer semua..^_^

Cik Tetra said...

kak lily: a ah..mak ngn adik sedondom..untunglahh heee..thanks akak.. :)

YNA said...

mem besar mestila dok depan, hehehe

AwieKashi said...

ala...la..la...
dah mcm retis dah ha...

fuuyooh said...

hihi.. saya dtg n follow.. hihi.. sapa yg kawin ni.. ? :)

Cik Tetra said...

YNA: hahaha..mem eh?? omo!!:D

Cik Tetra said...

awie: hahahaha..xyah nk retiss sgt u ollss ni..ni org kurg upaya tauu..heeeeee..:D

Cik Tetra said...

fuyoohh: thanks.. err ni sepupu abah punye anak yg kawin.. :)

diana said...

mana gambaq pengantin nya??

Cik Tetra said...

diana: gmbr pengantin x smpt amik..sb ramai org.. :D

aiEz said...

semoga kaki cepat sembuh ye,susah jalan bertongkat ni...aie dulu pernah excident guna tongkat 3hri jer,memang tak biasa...nak bergerak lebih selesa pakai bangku jer,tolak2...

Cik Tetra said...

aiEz: insyaallah.thanks doakan sy..aie..sy dah nak 2 bulan dah bertongkat..dah jadi lali dah..insyaallah klu allah izinkan..baik la kaki sy nti..amin!! :)

muhamad hanif said...

kaki tu silalah jaga elok-elok yaa.



huh.

Cik Tetra said...

anip: baik!! tuhla nak jatuh..aku pon x tau nk ckp ape redha je la..n lepas ni aku jge baik2 kaki aku.. :)

suha said...

bestnyaa jalan jalan pergi kenduri. huu. dapat bayanglahh waeda dekat rumah dengan adik and kakak kan. hahaah :)

Cik Tetra said...

hahahaha..dpt bygkannn kannnn..hehe.. :D