Followers

Oct 24, 2011

jangan sesekali mengeluh!

assalammualaikum bloggers..

topik hari ni "jadikan yg da berlalu itu sebagai pengajaran". Aku sebenarnya rase ralat sebab aku boleh jatuh balik hari tu. Baik-baik dah boleh jalan, skang ni da kena pakai 2 tongkat balik. Seksa wooo. Aku jatuh ade dua sebab, sebab pertama tu mmg da nasib aku nak jatuh ari tu, dah tak boleh nak kata ape, sebab kedua ialah sebab aku tak pakai tongkat, aku ingat aku dah baik betul, so mls nk pakai tongkat. Kalau aku pakai tongkat aritu probability utk jatuh kurang. Hari time aku jatuh, aku rase menyesal sangat. and selalu fikir kenapa la aku boleh jatuh. Sekejap je aku rse nikmat berjalan. banyak betul dugaan.

Tapi bile fikir-fikir balik, Allah nak uji aku tu, so aku redha, mesti ade hikmah. Tapi kadang2 aku rase lost jugak la. menangis la sepuas-puasnya, benda dah jadi keluar air mata darah pon x gune dah. Ape yang aku mampu buat berdoa je. Sebab aku yakin, hanya Allah je yang mampu menyembuhkan aku, dia yang memberi, dia juga yang menyembuhkan. Insyaallah, aku nak cepat baik sebab;
  • sem depan da part 6, kalau aku still sakit, camne nak g kelas, mesti susah.
  • tak nak menyusahkan orang, sem lepas da byk myusahkan roomate sb time tu aku dah sakit.
  • dah banyak menyusahkan classmate. taknak susahkan dorang lagi sem depan
dah lame jugak eh aku sakit ni, dari awal bulan puasa sampai sekarang, cube korang kire dah bape lame. Aku tak nak mengeluh, tak nak rase beban sebab kalau aku rase camtu, maknenye aku ni orang yang tak bersyukur, Allah baru uji sikit aku nak menggelabah kan. Lebih baik aku muhasabah diri kann. Heeeee. k la korang, renung-renungkan dan selamat beramal. ^^,


p/s: semoga hari ini lebih baik dari semalam dan hari esok lebih baik dari hari ni.. :)

33 comments:

yen(toka ziizokukuto) said...

kuatkan semangat ye kak,,

kami bloggers,,,akan berdoa untuk akak,,,dan beri support,,insyaallah,,tu je yang kami mampu kan,,,
kita hanya berikhtiar,,,
bukan menyembuhkan,, :)
semoga cepat sembuh ye kak,,
n jadi lebih kuat pas ni :) ammmiinn

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Moga tabah ye untuk semua ini..
mungkin ada hikah desebaliknye...
Allah tidak menguji kita melainkan ianya sesuai dengan kemampuan kita..

Moga cepat sembuh Ye..

Cik Tetra said...

yen: insyaallah..terima kasih sudi doakan akak.. :)

betul tu..kita mampu berikhtiar je..yang menyembuhkan cume Allah s.w.t

insyaallah akak jd lebih kuat lepas ni!! aminn.. :)

Cik Tetra said...

kak lily: insyaallah kak..semoga allah mmberi ketabahan kpd sy,, :)
tu la setiap yg berlaku msti ade hikmah..n sesuai dgn kemampuan hambanya..terima kasih kak doakan saya.. :)

eQuRlz said...

semoga cepat sembuh yer cik tetra.. :) jangan sedih2 k..

aiNa yaZiD said...

kuat kan semangat ye... setiap dugaan ade hikmahnya. semoga cepat sembuh.~amin~.

Cik Tetra said...

EQurls: insyaallah thanks 4 the doa yer!! ok.. :)

Cik Tetra said...

aiNa : insyaallah.betul tu setiap dugaan mesti ade hikmahnya..bte thanks 4 the doa.. :) Amin..

budak penjara said...

mengeluh jangan..berpeluh tak pe..heeee

sis92 said...

semoga kamu cepat sembuh dear :)

be strong :)

Cik Tetra said...

budak penjara: hahaha..yeahhh jom bersenam~hikhik.. :D

Cik Tetra said...

sis92: yaa..insyaallahh..amin..thanks ye doakan sy.. :)

msredcheesecake said...

Kaki kenapa tak leh jalan? Patah ke seliuh? Jaga diri baik2.... Kuatkan fizikal dan mental.... Be strong k...

Cik Tetra said...

msredcheesecake: kaki patah..tp da cantum da tulang dia..tp tetibe kelmarin jatuh balik..huhu..insyaallah..terima kasih kak :)

eva said...

bykk sabar.. Allah bg sakit Allah bg sembuh.. Allah tgk sejauh mana usaha kta... :) Allah syg kta.. Allah takkan uji lebih dr kemampuan hambaNya..


suka tgk petikan gamba2 kat bawah..
:(

msrh's said...

sabar ya awak , Dia menduga untuk hambanya yang betul betul kuat untuk tempuhinya. keep doa :")

aryl said...

insyaAllah,
Allah menduga kita sebagai tanda Dia sayang pada kita =)

Aini Amanina said...

sem depan pun peluang nak dapat kolej susah.. waeda cmne ? takut tak dapat je. kita rase better waeda buat surat rayuan n mintak duk bilik bawah. bahaya jugak kaki waeda tu.

waeda kuatkan semangat ya. kita doakan waeda cepat sembuh. ade hikmah disebalik apa yg berlaku. allah tak kan uji luar kemampuan kita. chaiyok ! basyak !

Cik Tetra said...

eva: huu..betul tu..allah bg sakit mesti allah kasi sembuh punya..sy percaya n akan terus berdoa..amin!!

oh gambar bwh tu..sy cume nk mgingatkan diri sy supaya jgn mengeluh n bersyukur dgn ape yg kite ade skg ni.. :)

Cik Tetra said...

msrh's: baik..insyaallah doa takkan sy lupe.. :)

Cik Tetra said...
This comment has been removed by the author.
Cik Tetra said...

aryl: yup..betul..allah mguji hamba nye tnde dia ingat dan sygkan saye..
sy redha dan terima.. :)

Cik Tetra said...

nina: kolej ea..tuh la..takut la x dpt..kalau jd NR susah kot..kite dah la tgh sakit..tuh la nti kite nak buat rayuan la..susah kot kalau dpt bilik atas..huhu..

insyaallah nina..terima kasih tau selalu nasihat and doakan kite..appreciate sangat.. :)

AwieKashi said...

ala....chill lah... ^^

Ila said...

ssemoga cik terta cepat sembuh...kuatkan semangat k

Cik Tetra said...

awie: yee encik..sy chill la ni.. ;)

Cik Tetra said...

ila: insyaallah..thanks doakan sy.. :)

Aini Amanina said...

nak kita tolong buatkan surat rayuan tak ?

Cik Tetra said...

nina: nina nk tolong kite ke?? boleh jugak..susahkan nina tak??huhu

Aini Amanina said...

Takde hal lh..
Kita boleh je tolong.
Nanti malam kita skype.
Kita nak dapatkan information dari waeda.
Nanti kita buatkan surat pastu sent kat waeda.
Waeda tinggal print, sediakan dokumen2 dari pihak hospital n pos kan. okay ?

Cik Tetra said...

nina: okay2..nanti esok eh skype..nti kite bg details sume..thanks tau tolong kite.. :)

suha said...

waeda kuatkan semangat yaa. jangan pressure sangat pasal berjalan. insyaallah, waeda cepat sembuhh. :)

Cik Tetra said...

sue: okayyyy..insyaallahh..kite pon da x fikir dah sue..biar lambat asl selamat.betul x? :)