Followers

Aug 15, 2011

kau akan okey..insyaallah..

tadi tengahari aku pergi penawar..jumpe doktor..sebab nak check kaki..pukul 2.10 ptg ambulans penawar datang..datang amik aku and kak dya..sampai2..daftar..masuk jumpa doktor..harapan aku nak dengar doktor cakap " alhamdulillah kaki awak bengkak da susut..so insyaallah minggu depan dah boleh baik"..aku berharap doktor cakap macam tu..sebab aku rase kaki aku da susut bengkak..

tapi malangnya..doktor Ali cakap " ok..kaki awak masih bengkak lagi..awak kena buat X-Ray esok kat hospital segamat..nanti saya amik borang.." aku tanya..kenapa kena buat x ray?..doktor ali cakap.. "saya nak pastikan kaki awak ok ataupun tulang kaki retak..kalau retak..kaki awak kena simen..and 6 minggu mase untuk baik..tapi kalau kaki awak bengkak je..3 minggu je.." peh lepas aku dengar doktor cakap..sedih boleh tak..

pastu dengan  nada sebak..aku tanya "abis tak boleh raye la saya doktor..huhu"..doktor cakap "awak boleh raya..tapi dengan kaki simen la..berdoalah semoga kaki awak tak retak..so kalau bengkak je..awak boleh raya..so dengan sedihnya aku keluar dari bilik dr amik ubat,.pastu balik naik ambulans dengan kak dya..

esok aku nak X-Ray..korang doakan ea kaki aku ok..and tulang aku tak retak..aku tak nak kaki aku kena simen..huhu..tolonglah..i hope tomorrow will be fine..doakan aku ye..semalam aku mimpi aku balik raya..kaki aku dah boleh jalan..gembira gile aku dalam mimpi tu..harap2 mimpi jadi kenyataan..ya allah berkatilah hambamu ini.. :)



18 comments:

AwieKashi said...

6 minggu? mmg xkuar raya lah nmpknya...IF....else...~3mnggu.. pendek cte doa jelar...

syrupmasin said...

insyaAllah ta de pape tuh..err..nnt mesti duet raye dpt bnyk :P

Cik Tetra said...

awie: huhu..tau xpe..skang ni da minggu kedua..minggu depan minggu ketiga..so sempat la raye,.kalau kaki ok..berharap sgt!!!

Cik Tetra said...

syrupmasin:insyaallah amin!!!haha..duit raye?? a ah la..org sakit kena dapat duit banyak kan.. :P

muhamad hanif said...

takpelah,

hari raya lebih indah dgn kaki berbalut =)

Cik Tetra said...

anip:haha..untungla..xmo la mcm tu..

AliaJustea said...

TAK TAK TAK ..kaki kakak tak retak.. kembung je sebab akak lama sgt berendam ..maybe masuk air banyak sgt.. esok dah kering air tu dah boleh jalan :)

WaWa ★ said...

wawa doa supaya kaki akak tak kene simen . kesiann ye tak dapat raye nanty .

eja said...

haha...yg 1st point tu samela kite..hik3..

bunga said...

insyAllah semua akan baik2..

AwieKashi said...

hehe,,,"KEEP ON HOPING"

Cik Tetra said...

alia: tulang kaki akak patah..

Cik Tetra said...

wawa:thanks 4 the doa..and now..kaki akak da kena simen.. :)

Cik Tetra said...

ejs: yeke..hehe.. :D

Cik Tetra said...

bunga: insyaallah..amin. :)

Cik Tetra said...

awie: err..da xde harapan da..hahahaha...

Noor Adibah Binti A.Latif said...

waeda, alololo.. ^^, comel nye die.. ade ke patot tanye soklan kat doktor macam tu?? ish awak nie..

mesti lah boleh beraya.. tp tak dapat lah nak berjalan banyak kan.. ibah doakan waeda cepat sembuh ehh.. amin.. doa banyak2 tau waeda..

Cik Tetra said...

ibah:hahahaaha..tula..soalan tu yg terkeluar pulak..hehe.. :D


thanks ibah..amin..insyaallah dgn izin Allah kite cepat sembuh nti.. :)