Aug 25, 2011

kisah si patung BARBIE!!

tadi lepas subuh sambung tidur..pastu mimpi anak patung barbie aku..rindunye..dulu kan..aku ade 5 patung barbie..3 aku beli sendiri..2 kawan aku bagi..so nak dikatakan..aku main anak patung..dari darjah 3 hingga tingkatan 5..sampai awal tingkatan 5 je..sebab ade satu insiden yg membuatkan aku kehilangan anak patung aku selama-lamanya..*cehh ayat aku tak macam misteri pulak kan..mak aku cakap..da besar pon nak main anak patung..x malu ke..mak aku cakap main anak patung ni bahaye..sebab dia bentuk manusia..senang syaitan nak sembunyi dlm tu..lepas tu aku cakap.. "alaa..orang tak takut la.."

tapi bile fikir2 balik macam betul la..ye la..setiap hari kot aku main anak patung..sekejap2 teringat anak patung tu..pastu mak aku cakap..kau da bertahun2 main anak patung tu..sebab tu dia macam memanggil-manggil kau..pehhhh ni scary ok..lepas tu bile aku da takut..aku dah x main la..aku takutkan adik aku pulak..gile jahat..hahahaha

aku cakap ngn adik aku.."adik..patung2 aku ni aku wasiatkan kat kau..mulai sekarang patung2 ni milik kau..walaupun kau tak terima..patung ni akan cari kau dengan sendiri..x kira kau ade kat mane pun..anak patung ni akan ikut kau..dengan ni kau akan menjadi tuan diorang.."hahaha..gile jahat aku..saje nak kenakan dia..sekali dia menangis..terpekik terlolong,..abah aku tgh tidur time tu..pehh mmg mengamuk la kan..abah aku amik kotak yg aku isi anak patung tu..abah aku lempar kat belakang rumah,,pastu bakar..pehhhh..kecewa aku..adik aku ape la..tu pon nak nangis..

tu je cerita dia..bile aku cerita kat kawan aku..diorang cakap.."waeda..x sangka seh kau main anak patung mcm budak2"..alah biarlah..best tau main anak patung..boleh pakaikan baju cantik2..boleh make up kan dia..boleh buat mcm2..bile da xde anak patung kadang2 aku main game barbie online..HAHAHAHA..awesome..peace.. :P

kalau g pasaraya..tempat pertama aku g..tmpat anak patung..sebab nak beli baju barbie..weee...tapi dulu la.. :D

set rumah pon aku ade beli..gune duit sendiri tau..sb mak aku tak kasi beli..

cantik kan patung barbie..tapi scary jgk la..HAHAHAHA

p/s: thanks FEE for the entry.. :)

32 orang sayang Cik Tetra:

Myera Nyera said...

hahak. kalau orang jadi adek tu pun nanges lah adoi kahkah

Cik Tetra said...

mera:HAHAHAHA..takut jgk ea...hidup kene berani!! hehehehe. :D

suha said...

wah dalam diam waeda main game barbie online ye. baru sue tau hahah
:)

syasya said...

hehe dh f5 pon main lg..heheh suke betol ni.kite dulu darjah 6 dh stop..tp mmg scary la..smpi dh besar pon stil ade mimpi anak patung tu..takot! dalam mimpi die bergerak tau..grrr

d-are said...

tu la,akaq pon xsangka wahi ley maen anak patung barbie nie...hehehe

Cik Tetra said...

sue: HAHAHAHAHA..ala sekali sekala jela.. :P

jgn pecah rahsie eh..hehe..

Cik Tetra said...

syasya:heee...tp skg da x main da,, :D

tau xpe..scary je mimpi anak patung tu..takut!!!

Cik Tetra said...

kak dya: HAHAHAHAH..z sgke eh..hehe..:P

Fee Hafeezah ketuk keyboard said...

same weyh, aku pn banyak gak koleksi barbie.. smpai skrg aku simpan..aku taknak bg adik aku, aku nk bg anak aku 10 thn ag..hehe..dulu, kalau tak dapat barbie, mesti ngis2 doe..haha..lawak je ingat balik time kecik dulu2..

welcome darling ^^,

Cik Tetra said...

FEE: hahahahah..sebenarnya aku bukan nak kasi adik aku pon..aku nak takutkan dia je..tp x sgke jd camtu..hahahaha..habis anak patung aku..wah bestnye..kau ade sinpan lagi,,bagus2..nti ley kasi anak kau..weeee...tau xpe bile igat2 balik sumpah kelakar.. :D

AwieKashi said...

hang dah buleh kwn ngn adik aku dah...
addicted sgt ngn patung barbie..bukan stakat patung,,,cte barbie semua dia ada stock up DVD... =,=

Cik Tetra said...

awie:yeke..eh samela..dvd barbie pon cek ade..hhehehe...citer barbie best gile kot!!ceq beli dvd kongsi duit dgn adik ceq!!haha..eh umo adik ang bape??

muhamad hanif said...

aku tak suka patung.


fullstop !



lalalalalalalala.

ZWAN SABRI said...

ayoooo.. tingkatan 5 pown still main anak patung? mmg berjiwa kanak2la cik tetra nii.. HEHE


MySuaraBlog: Larangan Untuk Pengantin Perempuan

aQimie Ceplos said...

er .. aku pon suke men anak patong.. aw!! ahahah!
celah kelengkang sape werh?
adoi .. sampai form5 ko main bende alah ni?
ptt la comel cam barbie! haha!
p/s- aku da puji ko. duit raye nak lebih ea:)

Cik Tetra said...

anip:budak perempuan mestila suke anak patung..kau ape tau.. :P

HAHAHAHAHAHA

Cik Tetra said...

zwan:hahahaha..jiwa je kanak2..tp brutal!! hehehe.. :D

Cik Tetra said...

aqim: AHAHAHA..ceh x mengaku pulak,,aku tau ko pon suke main anak patung..sepp sikit!! :P

hahaha alah form 5 still budak2 lagi la..so boleh main lagi..arhhh ko..puji ade motif..nak duit raye!! x ikhlas..x ikhlas.. :P

meaw said...

alahai,comelnya diaaaaaa...... main anak patung gitu :)

AwieKashi said...

sekarang dah masuk 14tahun daa...
dah besaq dah pun...adiq hang?

Cik Tetra said...

meaw:HEHEHE...comel eh..hahaha,,lawak la..ni bukan comel ni gediks!! da besar pon main anak patung..HAHAHA..

Cik Tetra said...

awie: oh..eh same la ngn adik ceq..umo 14 jugak.. :)

syrupmasin said...

perempuan dgn barbie mmg ta bole pisah :D

Cik Tetra said...

syrupmasin;HAHAHA itu semestinya.. :P

AwieKashi said...

memang kalau pegu depa ber'2 sgt AWESOME!

Cik Tetra said...

awie:HAHAHAH..tau xpe sgt awesome..n "sesuatu sgt" kan..hehe.. :P

Run Away♥ said...

nice...dan comel...;d

Cik Tetra said...

run away: awesome.. :)

AwieKashi said...

opkosss sesuatu sgt!!!
hang dah memahami apa yg aku nak ckp... HAHAHA!

bunga said...

hahaha..aduhhhh2..pandai kenakan adik..

Cik Tetra said...

awie;HAHAHAHAHA..err..sebenarnya..ceq x memahami ape maksud ang..ceq pakai tibai je,, :D

Cik Tetra said...

bunga: HEEEEE...tu la..sje je..:D